میز تلویزیون مدرن

انواع میزتلویزیون مدرن ساخت محصولات ام دی اف، فروش انواع قطعات و محصولات ام دی اف

میز تلویزیون مدرن

انواع میزتلویزیون مدرن ساخت محصولات ام دی اف، فروش انواع قطعات و محصولات ام دی اف

مبل پایه فلزی بهتر است یا پایه چوبی

یکی از اصلی ترین موارد در ساختار مبل جنس و نوع پایه مبل است. جنس پایه مبل در کیفیت آن نیز تاثیر گزار است از این رو نباید در خرید مبل از شناخت پایه مبل و انتخاب بهترین گزینه کوتاهی نمایید. در این مطلب ما به مهمترین تفاوت مبل پایه فلزی و مبل پایه چوبی پرداخته ایم.
اولین نکته در خرید مبلمان این است که بدانید برای چه محیطی و برای استفاده در چه زمینه ای مبل خریداری می کنید. برای مثال اگر می خواهید مبلمان اداری خریداری کنید پایه مبلمان اداری در سبک های مختلفی وجود دارند. که شما می توانید بر اساس میزان استفاده و اهمیت خرید هر یک از پایه های مبلمان اداری را سفارش دهید. همان طور که گوناگونی سبک های مختلف مبلمان در بازار وجود دارد تنوع بسیاری در پایه مبلمان نیز در بازار موجود می باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مبل پایه فلزی
مبل پایه فلزی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوع مبل نه تنها دوام بهتری دارد بلکه تمیز کردن آن نیز آسان‌تر است؛ بنابراین از لحاظ بهداشتی بهتر از مبل‌های پایه چوبی است. این ویژگی مخصوصاً برای سالمندان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف یک مزیت به حساب می‌آید. در ادامه برخی مزایای مبل پایه فلزی را مورد بحث قرار می‌دهیم.
مهم‌ترین مزیت استفاده از فلزات، استحکام و طول عمر آنها است. آهن، آلومینیوم و فولاد ضدزنگ از رایج‌ترین فلزات مورد استفاده در طراحی و ساخت مبلمان هستند؛ اما به این نکته باید توجه داشت که تمام فلزات از نظر کیفیت و دوام یکسان نیستند. ترکیبات شیمیایی و روش انجام عملیات حرارتی روی فلز بر درجه کیفی و طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال، پایه‌های آهنی در مبلمان بیشتر مستعد خوردگی ناشی از قرار گرفتن در معرض رطوبت و هوا هستند؛ اما مبلمان با پایه‌های فولاد گالوانیزه که به خوبی آب‌بندی شده و حرارت دیده‌اند، در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم‌تر هستند.
همچنین می‌توانید تقریباً از هر ماده تمیزکننده‌ای برای این نوع مبلمان استفاده کنید. فلز دچار تاب خوردگی یا آسیب ناشی از عوامل پاک‌کننده نمی‌شود. حتی می‌توانید بدون هیچ مشکلی پایه‌های مبل را با آب بشویید. البته باید توجه داشته باشید که آب برای مدت خیل طولانی روی پایه‌های فلزی مبل باقی نماند.
مبل‌های پایه‌های فلزی معمولاً گران‌قیمت‌تر از انواع چوبی هستند؛ اما به این نکته توجه کنید که شاید در ابتدا برای این نوع مبلمان هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما طول عمر و دوام مبل پایه فلزی این هزینه را جبران خواهد کرد. به طور کلی، قیمت مبل پایه فلزی به عواملی مانند کیفیت فلز، درصد ضایعات فلزی استفاده شده، مواد اولیه، پوشش به کار رفته و روش‌های ساخت بستگی دارد.
مبل پایه چوبی
چوب یکی از متداول ترین متریال ها در ساخت مبلمان است و بهترین مبلمان ها از نوع چوبی هستند. پایه چوبی مبل نیز با توجه به نوع چوب به کار رفته در متریال ساخت از بالاترین کیفیت برخوردار می باشد. این نوع پایه ها در انواع مختلف با کیفیت های بسیار عالی در بازار موجود هستند. بنابراین در هنگام خرید مبل پایه چوب باید از کیفیت و جنس چوب اطمینان حاصل کنید.
باید گفت ظاهر پایه چوبی گرم و دوست‌داشتنی است به صورتی که احساس آرامش و طبیعی بودن فضا را برایتان ایجاد خواهد کرد. هم چنین باتوجه‌به قدمت زیاد چوب و تنوع زیاد محصولات چوبی و درهم‌آمیختگی آن‌ها در زندگی روزمره، به‌راحتی با چیدمان و دیگر وسایل منزل قابل هماهنگ‌شدن است. هم چنین اگر دچار آسیب شد، می‌توانید به‌راحتی آن را تعویض کنید و نگران هزینه‌های آن نباشید. در مقایسه با پایه فلزی این مدل سروصدای زیادی نخواهد داشت. پس اگر شما نیز طبیعت دوست هستید، این مدل پایه برای مبلمانتان مناسب‌تر خواهد بود.
عوامل متعددی مانند مواد اولیه و استفاده از اتصالات سنتی روی قیمت مبل پایه چوبی تأثیر می‌گذارند. مبل‌هایی که در ساخت آنها از چسب، منگنه و میخ بیشتری استفاده شده در مقایسه با روش‌های سنتی که نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارند، قیمت کمتری دارند. اگرچه استفاده از این مواد اولیه باعث کاهش هزینه‌ها می شود اما بر کیفیت و دوام محصول نهایی تأثیر منفی می‌گذارد. انواع خاصی از چوب‌ها نیز وجود دارند که گران‌تر هستند، مانند ماهاگونی، ساج یا چوب بلوط. با این حال، خرید مبل‌های ساخته شده با چوب‌های با کیفیت و با دوام در طولانی‌مدت به صرفه‌تر است.

از معایب پایه چوبی مبل می‌توان گفت که نسبت به آفات و حشرات، رطوبت و خراش مقاومت کمتری دارد. هم چنین باید بادقت بیشتری از آن نسبت به پایه فلزی محافظت کرد. پس اگر قصد انتخاب پایه چوبی برای مبلمان خانه‌تان دارید بهتر است باتوجه‌به این موارد تصمیم بگیرید و سپس هزینه کنید.
مبل پایه فلزی بهتره یا پایه چوبی؟
درست است که پایه مبل عضو کوچکی از آن است اما انتخاب آن را سطحی نگیرید و هوشمندانه عمل کنید. شما پیش از خرید باید هدف از خرید مبلمان را مشخص کنید. به عنوان مثال اگر برای محل کارتان مبلمان نیاز دارید پایه های مبل را بر اساس محیط اداری انتخاب کنید. پایه های فلزی در عصر جدید بسیار مورد توجه عموم مشتریان قرار گرفته است چرا که ظاهری شیک و مدرن به فضای کل محیط می بخشد. تنوع مدل مبلمان پایه فلزی هم خیلی زیاد است. بنابراین انتخاب نوع مبلمان برای مشتری راحت تر خواهد بود.
 اینکه مبل پایه چوبی بهتره یا فلزی به شرایط محیط و بودجه شما بستگی دارد. هر کدام مزیت ها و معایب خاص خود را دارند مهم این است که شما پایه مبلمان را مطابق با ابعاد و اندازه مبلمان انتخاب کنید. پایه های انتخابی باید تحمل نگهداری مبل ها را داشته باشند. در غیر این صورت خیلی زود پایه ها شکسته و باطل می شوند. یکی از مهمترین نکات در خرید مبل پایه چوبی یا فلزی این است که پس از تصمیم گیری در مورد جنس آن بهترین و با کیفیت ترین مدل آن را تهیه کنید. پایه های چوبی از نوع راش یا روس از دسته محکم ترین پایه های چوبی به شمار می روند. هم رنگ پذیری بالایی دارند هم دارای دوام و ماندگاری زیادی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد